Inchidere firma

Cat de repede inchizi o firma in Romania?

Vom incepe prin a mentiona ca cel putin o treime din firmele din România au pierderi an de an. Ce se intampla cu business-ul tau daca te numeri printre aceste statistici?

Greu de precizat… Piata este in continua schimbare iar rezultatele nu pot fi pe masura asteptarilor tot timpul. In cele mai multe cazuri solutia este: Radierea firmei sau in termeni mai cunoscuti Inchiderea firmei.

Procedura este complexa si cu siguranta nu detineti toate informatiile despre ceea ce urmeaza sa se intample.

Haideti sa vedem pas cu pas ce aveti de facut.

  1. Dizolvarea S.R.L. cu asociat unic

Asociatul unic trebuie sa mearga la  Registrului Comerţului, acolo unde firma isi are sediul social, cu urmatorul dosar:

– cerere de inregistrare (original);

– decizia asociatului unic prin care se ia act de dizolvarea de drept a societăţii ca urmare a expirării duratei de functionare sau decizia de dizolvare si lichidarea voluntară şi se decide radierea societatii (original);

Optional vi se mai poate solicita si:

– împuternicire specială (în formă autentică), avocaţială sau delegaţie pentru cel împuternicit (original);

– dovezile privind plata taxelor de publicare a deciziei in Monitorul Oficial

– în situaţia decesului unicului asociat, certificatul de deces (copie)

Dizolvarea voluntara a societătii înainte de expirarea termenului fixat pentru durata sa, are efect fata de terţi numai dupa 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României.

  1. Dizolvarea firmelor cu mai mulţi asociaţi (S.R.L.)

Atunci când firma are mai mulţi asociaţi, există situaţii în care se poate solicita dizolvarea societăţii înainte de expirarea termenului din actul constitutiv.

Dacă nu există unanimitate şi nu se poate ajunge la încheierea unei hotărâri AGA prin care să se stabilească dizolvarea, asociaţii având interese contrare pot face o cerere adresata instanţei de judecată prin care sa solicite numirea unui lichidator. Aceasta reprezinta cea mai indelungată procedură de dizolvare, care se poate întinde pe mai mulţi ani.

În cazul în care, însă, asociaţii ajung la o intelegere, procedura se simplifica la Registrului Comerţului. Trebuie sa ai la tine:

– cerere de înregistrare (original);

– hotărârea AGA prin care se ia act de dizolvarea si lichidarea voluntara a societatii fara numirea unui lichidator

– împuternicire (în formă autentică), avocaţială sau delegaţie (original);

–  în caz de deces al unui asociat/unor asociaţi care au redus numărul la unul singur, împiedicând buna desfăşurare conform actului constitutiv şi conform legii, certificatul/ele de deces (copie);

– declaraţiile moştenitorilor care renunţă la continuarea activităţii societăţii, plus certificatele de moştenitor (copii)

– dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale (taxa de registru, tariful de publicare in Monitorul Oficial al Romaniei).

Inchiderea definitiva a firmei sau Radierea, cum mai este denumita se va demara abia dupa cele 30 de zile de la data publicarii hotararii de dizolvare in Monitorul Oficial Partea a IVa.

Actele de care veti avea nevoie la Registrul Comertului sunt urmatoarele:

  1. Bilant de lichidare
  2. Certificat de atestare fiscala
  3. Raport de stingere a activului si pasivului,
  4. Actele societatii in original (certificatul de inmatriculare si certificatele constatatoare in original)
  5. Hotarare de repartizare a activelor si de aprobare a bilantului de lichidare.

V-am dat deja batai de cap?

Echipa noastra va sta la dispozitie si va poate proteja de tot acest demers. Consultati aici lista noastra de servicii.

Ai nevoie de un sfat inainte de intreaga procedura de inchidere/radiere a firmei?

Te asteptam cu o solicitare pe pagina noastra de contact. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *