0d0c9e9ff76abfc6f422870c5a06dcb6

Inchiderea unei firme! Atentie la detalii

Decizia de a închide o afacere se datorează de obicei unuia din cele două motive:

  • Nu mai doriți să conduceți afacerea și nu aveți pe nimeni care sa va inlocuiasca si sa treaca la „carma” acesteia;
  • Afacerea nu produce suficienti bani pentru a continua.

Indiferent de motivele voastre, închiderea afacerii poate dura timp, în funcție de mărimea și complexitatea acesteia.

Iată la ce anume sa fiti atenti daca aveti de gand sa incepeti acest proces.

  1. Fii sigur ca este decizia corecta.

Indiferent dacă vă gândiți să închideți afacerea dvs. din cauza preocupărilor financiare, a unei schimbări a circumstanțelor personale sau a faptului că va este greu să respectați reglementările guvernamentale, poate fi o idee bună să obțineți ajutor sau sfaturi înainte de a începe închiderea. Un consultant intotdeauna va poate spune daca puteti sau nu sa va continuati afacerea.

  1. Stabiliți o dată de închidere pentru afacerea dvs.

Setati-va o data pentru închiderea oficială a afacerii dvs. Cu cât ați stabilit mai întâi o dată de închidere, cu atât mai devreme puteți începe să-i informati pe furnizori, angajați, clienți și alte părți despre aceasat decizie.

3.      Aveți grijă de angajații dvs.

Dacă afacerile dvs. au angajați, trebuie să-i notificați și să le definitivați oficial incadrarea înainte de închiderea afacerii.

  1. Notificați furnizorii și clienții

Dacă afacerea dvs. utilizează furnizori, va trebui să le:

  • Spuneți că afacerea dvs. se încheie
  • Spuneți data de la care nu veți mai avea nevoie de serviciile lor
  • Plătiți sumele restante.

De asemenea, este o idee bună să lăsați clienții dvs. să știe când închideți afacerea. Acest lucru va reduce la minimum inconvenientele acestora și vă poate maximiza profitul până la data închiderii. Modul în care îi informați pe clienți va depinde de tipul și dimensiunea afacerii dvs., dar poate implica:

  • Postarea unui anunț în fața magazinului dvs.
  • Postarea unui anunț pe site-ul companiei dvs.
  • Consilierea personală a clienților
  • Consilierea clienților prin canalele media sociale ale afacerii dvs.
  • Trimiterea unei campanii de e-mail sau o scrisoare oficiala
  1. Încheierea contractelor de închiriere

Dacă afacerea dumneavoastră are un contract de leasing, va trebui să încheiați contractul de închiriere atunci când afacerea dvs. se închide.

În funcție de condițiile contractului de leasing, este posibil să plătiți chiria și alte costuri până la sfârșitul perioadei de leasing. Este posibil să evitați să plătiți aceste costuri prin transferarea contractului de leasing unui nou chiriaș.

Cu toate acestea, rețineți că anumite riscuri și condiții se pot aplica unui transfer, în funcție de contractul de închiriere.

Dacă nu sunteți sigur de condițiile din contractele dvs. de închiriere, trebuie să contactați avocatul dvs. pentru sfaturi profesionale.

6.     Vindeți activele afacerii și plătiți facturile restante

Chiar dacă nu vindeți afacerea, va trebui să vă vindeți sau să vă administrați activele companiei atunci când vă închideți afacerea. Bunurile de afaceri pot include: -Toate stocurile restante-Unelte, echipamente și mașini-Proprietăți și spații, inclusiv terenuri sau clădiri-Vehicule de afaceri-Mobilier, corpuri de iluminat și accesorii-Nume de domeniu – daca activati si in domeniul online-Drepturile de proprietate intelectuală, cum ar fi brevetele sau mărcile comercial-Licențe și permise.De asemenea, va trebui să plătiți toate facturile restante atunci când afacerea dvs. se închide.

Alți pași pe care trebuie să vă amintiți când vă închideți afacerea:

  • Servicii de deconectare (telefon, alimentare, apă, internet etc.)
  • Contactați autoritatea dvs. locală de acordare a licențelor pentru a anula licențele sau permisele
  • Închiderea conturilor bancare de afaceri
  • Anularea găzduire web și numele de domeniu dacă aveți o prezență online
  • Închiderea canalelor media sociale
  • Verificați dacă există alte cerințe de care aveți nevoie pentru a vă îngriji în statul sau teritoriul dvs. pentru a vă asigura că îndepliniți cu succes toate obligațiile care vă revin atunci când vă închideți afacerea.

Ai nevoie de ajutor? Echipa noastra iti sta la dispozitie si te va ghida pas cu pas pe toata aceasta perioada.

Nu ezita sa ne contactezi la: Telefon: 0722 436 149 / 0766 299 279 sau pe Email: danandrei@dizolvaresocietate.ro / nicoleta@dizolvaresocietate.ro

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *